יום שלישי, 22 באפריל 2014

אימון לקראת מירוץ המדרגות

מירוץ המדרגות המסורתי מתקיים מדי שנה במגדלי עזריאלי בתל אביב ובו המשתתפים במירוץ מטפסים במעלה 1144 מדרגות.

מירוץ המדרגות היא פעילות ספורטיבית קשה המצריכה מהמשתתפים יכולות גופניות מאוד גבוהות. הטיפוס נעשה במהירות גבוהה ובזמן קצר, מה שגורם לקצב הלב לעלות גבוה מאוד וכן למערכות השרירים והנשימה לעבוד חזק מאוד. קבוצות השרירים המשתתפות במאמץ הן בעיקר שרירי הגפיים התחתונים – שרירי הברך ושרירי הירך. ככל שהעלייה תלולה יותר שרירי הירך האחוריות מתאמצות יותר ולכן דילוג של 2 או 3 מדרגות יהיה קשה יותר מאשר טיפוס רציף.

כיצד ניתן להתאמן לקראת המירוץ?

בזמן ההכנות למירוץ חשוב לתת דגש בעבודה על שני מישורים שונים: המישור הגופני והמישור הנפשי.

במישור הגופני האימונים כוללים בעיקר ריצה במדרגות וריצה בעליות תלולות עם דגש לחיזוק שרירי הרגליים, הברכיים והירכיים. ישנן שיטות אימון שונות אותם אתם יכולים לתרגל לבד או בעזרת מאמן או מאמנת כושר אישית אשר ינחו אתכם כיצד לעבור את המירוץ מבלי לגרום לעצמיכם פציעות ונזקים פיזיולוגיים לגוף.

במישור הנפשי – מירוץ המדרגות יכול להיות קשה מבחינה מנטאלית וישנם אנשים שלמרות כל האימונים, לא מצליחים לסיים את המירוץ ולהגיע עד הסוף. חשוב לזכור שבסוף העבודה הקשה משתלמת ולא להישבר באמצע הדרך. גם בעבודה על עצמכם מבחינה נפשית תוכלו להיעזר במאמני כושר אישיים אשר יתנו לכם מוטיבציה.


אימונים בהם מתרגלים עלייה במדרגות יכולים להשפיע לחיוב על מספר דברים: עלייה בכושר הגופני, עלייה בסיבולת לב-ריאה, עליית מסת שריר ועלייה בכוח שרירי הרגליים. מירוץ המדרגות יכול להתאים יותר לאנשים תחרותיים אשר מקבלים מוטיבציה כאשר הם בתחרות, אך אימוני מדרגות מתאימים לכל גיל כאשר עושים אותם נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה